the greatest view

I'm watching you watch over me And I've got The greatest view from here

v 35

Publicerad 2012-08-29 14:26:26 i vardagsbetraktelser,

Bm-besök idag igen. Det blir ett fasligt rännande där numer kan jag tycka men det är tydligen helt nödvändigt och då får jag snällt foga mig i detta. Alla mår bra och är lyckliga. Bebis hjärta slår och magen växer som den ska. Hen informerade mig även om att det minsann inte alls är en vattenmelon som ligger och trycker i skrevet på mig utan lillhuvudet. Som jag misstänkt ett tag är nu bebis huvud fixerat. Gött mos!
Vi talade även om förlossningen och hur/var/när den ska ske. Jag har ju haft en viss oro över att inte riktigt veta vart jag kommer att föda, som man sällan gör här i Göteborgs-området. Då informerade hon mig om att jag är garanterad en plats på Östra, oavsett hur fullt det är. Ibland lönar det sig att vara lite speciell, hehe. Så. Det blir Östra. Det har egentligen aldrig spelat någon roll vart det hela ska ske eftersom jag hört lika delar bra och dåliga saker om de båda förlossningsavdelningarna. Det som är skönt är att nu veta redan i förväg och mentalt kunna förbereda sig på detta. Dessutom är det ju mycket närmre hem om vi inte skulle få lov att stanna vid första besöket.
Jag har även, efter samtyckte från J, tagit upp jakten på en doula. Vi var ganska inne på detta i början av graviditeten men sedan föll det i glömska av okänd anledning. Har skickat iväg lite mail som väntar på att få svar, sedan får tiden och personkemin utvisa vad som blir av det hela.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela