the greatest view

I'm watching you watch over me And I've got The greatest view from here

gnällstuga

Publicerad 2012-02-13 18:16:10 i vardagsbetraktelser,

Idag har 40 av 280 dagar passerat. Vad hade vi gjort utan all information som ständigt matas in i våra huvuden.
Kanske hade jag inte haft så dåligt samvete över att jag inte är glad och tacksam. Kanske hade det inte gjort så ont att läsa om att alla andra är så lyckliga och varje sekund av illamående förstås är värt det eftersom belöningen kommer sedan.
Jag känner inte så. Jag känner inte glädjen över att vara gravid. Jag känner inte att det är värt det. Inte just nu. Men såklart lever jag med hoppet om att det ska bli bättre.
Känner mig dessutom ful och oattraktiv och vill helst inte att Johan ska vara nära mig. Brösten har redan vuxit jättemycket och är helt olika stora. Ser dumt ut. Inte för att jag egentligen bryr mig om en sådan sak, men jag hade önskat att det kanske hade dykt upp en sak i taget. Inte dålig hy, fett håra och fula bröst på samma gång. Men ja. Alla säger ju att det är värt det, så jag hoppas att jag snart mäktar med att lita på det.
Imorgon blir det första besöket på MVC. Mina förväntningar på det är väl att barnmorskan ska ge mig lite tröst och säga att det jag känner är helt normalt. Vi får hoppas på det bästa.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2012-02-13 19:00:25

Haha jag loovar att inte påpeka det igen. :D Men du... jag lovar att det du känner är normalt, hedersord! Och hur pestigt det än känns just nu så kommer illamåendet att ge med sig, brösten kommer sluta göra så förbannat ont (för att sen göra ont en stund igen). Jag kände mig också ful som stryk i början, känner mig inte världsasnygg nu heller men det är bättre. Det är faktiskt jobbigast i början innan kroppen börjar vänja sig. Men tro på mig, det du känner är normalt. Ta en dag i taget och snart kommer det att vara ett minne blott. Att fokusera på resultatet redan känns så långt bort så jag förstår att det inte känns värt det just nu. Men du ska få komma hit och pussa och krama på min bebis om några veckor och då kommer du förstå. Då kanske jag förstår iaf och kan övertala dig om att det är värt det. ;) ♥

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela