the greatest view

I'm watching you watch over me And I've got The greatest view from here

25 juni

Publicerad 2012-07-25 05:43:34 i vardagsbetraktelser,

Igår låg jag och tänkte på en gammal vän, och en gammal blogg som ledde till att jag träffade den här vännen. En gång i tiden var jag faktiskt en mycket flitig bloggare, vilket jag själv har svårt att tro i dag. Så var det. Nog om det.
 
På bebisfronten inte jättemycket nytt. Är sjukskriven och handikappad. Har ett söndertrasat bäcken och sammandragningar som inte är av denna värld. Men min tapp är lång och fin (vad det nu betyder...) så det är visst inget att oroa sig för. Inte heller är mitt psyke något som utvecklats åt varken det ena eller det andra hållet. Har hunnit gå till psykologen staten så fint tillhandahåller två gånger, nu har vi semesteruppehåll. Får prestationsångest varje gång jag går dit och tänker att någon annan antagligen behöver just den resursen mer än jag. Tydligen är det icke så eftersom hen säger att jag har en problematisk relation till min mor som i allra högsta grad bör tas itu med nu när moderskapet stundar för mig. Säkert är det så. Vet dock ej om jag orkar. Känns som att det redan är för sent att göra något åt detta. Vi har även pratat om att jag helt plötsligt börjat bry mig om vad andra tycker om mig, och min rädsla för att "folk" ska tycka att jag är en dålig mamma, som att det där med dåligt moderskap går i arv. Vet ej vart vi hamnar så småningom, men lillhjärnan behöver nog samtalen ändå, så nu är det bara att avvakta och se om också jag kan räddas ur min egen tankemisär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela